Så här fungerar våran tjänst

Ärendeprocessen

flygplan

1 Försening

Ditt flyg blir försenat, inställt eller kanske är det överbokat.

Läs mer

När du råkat ut för ett försenat eller inställt eller överbokat flyg så har du ofta rätt till ersättning. Det är ofta krångligt att ta reda på vilka lagar som gäller och vem som står som skyldig till incidenten. Läs mer om dina rättigheter här.

Vår process

2 Ärendestart

Anmäl ditt ärende via vår hemsida.

Läs mer

Du skapar helt enkelt en anmälan på vår hemsida, under knappen “börja mitt ärende”. Du följer stegen och svarar på några korta frågor om förseningen. Sen skickar du in bokningsbekräftelse och signerar en fullmakt. Det är allt som behövs, och nu slipper du problemet.

Folk

3 Utvärdering

Vi undersöker din rätt till kompensation och meddelar dig när vi påbörjar ditt ärende.

Läs mer

Vi börjar med att granska alla detaljer om din flygning och vad som orsakade förseningen. Om orsaken var utanför flygbolagets kontroll så är det inte garanterat att du har rätt till ersättning. Det är därför vi kollar det här så snabbt som möjligt.

Kugghjul

4 Vi driver ärendet

RefundFlight tar upp ärendet med ansvarigt företag.

Läs mer

Medan du ägnar dig åt annat så driver vi ärendet mot flygbolaget eller annat ansvarigt bolag. Den här delen tar längst tid. Det kan ta ett 2-4 månader tills du får ut din ersättning, men vi jobbar alltid så snabbt som möjligt så det inte ska ta mer tid än nödvändigt.

plånbok

5 Utbetalning

När ärendet är behandlat skickas ersättning ut till ditt bankkonto, med avdrag för vårt arvode på 25%.

Läs mer

När pengarna finns hos oss meddelar vi dig och skickar vidare ersättningen direkt till ditt bankkonto, med avdrag för vårt arvode på 25%. (Innan detta steg är klart kommer vi inte fråga efter bankinformation).

Är du redo att börja ditt ärende?


Jag vill börja mitt ärende Jag har några frågor